Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця




НазваУрок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця
Сторінка1/14
Дата конвертації30.09.2013
Розмір1.49 Mb.
ТипУрок
abv.bibl.com.ua > Інформатика > Урок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14
Урок 1

Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця.

Мета. Дати дітям загальні уявлення про види праці(розумову, художню, фізичну),про розподіл праці у суспільстві, її значення; навчити організовувати своє робоче місце; ознайомити із загальними правилами безпеки та культури на робочому місці, інструментами, необхідними для уроків трудового навчання.

Обладнання.Кольоровий папір, простий олівець, ножиці, пластилін, гумка, клей, пензлик, ілюстрації людей різних професій.

^ Хід уроку.
1.Організація класу.

Лунає дзвіночок, до праці мерщій. Ти всі перешкоди здолати зумій!

Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилинка не втратилась марно!

2Підготовка робочих місць.

-Ви повинні мати у себе на столах всі ці предмети, які лежать у мене.Давайте їх перелічимо,

^ 3.Повідомлення теми та мети уроку.

-Давайте розберемо прислів′я про працю:

Землю сонце прикрашає, а людину – праця.

-Що воно означає?Чи поважають людину, яка зовсім нічого не робить, а живе користуючись працею інших, чи навіть є паразитом, тобто грабує, віднімає, шкодить чуже майно?

-Отже сьогодні ми поговоримо про значення праці в житті людини, а також ви ознайомитеся з багатьма професіями.Я гадаю, що всі виростете працьовитими та чесними людьми, яких будуть шанувати інші.

-А чи любите ви працювати? А що ви вмієте робити?

^ 4.Вивчення нового матеріалу.

-Без праці люди не змогли б жити.Бо якщо люди різних професій перестануть працювати, то зникне вся їжа, одяг, помруть тварини, загинуть рослини, а вкінці-кінців і зникнуть люди.

-Які професії ви знаєте?Чим займаються ці люди?

Гра «Хто?»

-Я називаю слово-дію, а ви відгадуєте професію людини, яка це робить.

Навчає- учитель грає - музика

Лікує – лікар співає – співак

Малює – художник пише - письменник

Продає – продає друкує - друкар

Підмітає – прибиральниця варить - кухар

Майструє – майстер пиляє - столяр

-Аби виконати будь-яку роботу людям потрібні інструменти та матеріали.

-які інструменти у куховарки? А в швачки? Двірника? Будівника? Скажіть, які професії відносяться до розумової праці? А які до фізичної? А до художньої?

-У кожного з вас є інструменти, за допомогою яких вибудете працювати на уроках трудового навчання.

5.Фізкультхвилинка.

Гра «Правила для учнів»

-^ Я промовляю, а ви виконуєте:

Заходить вчитель-треба встати.

Коли дозволить-то сідати. встають

Спитати хочеш- не гукай сідають

А тільки руку піднімай. Сварять пальцем

У школі парту бережи. піднімають руку

На ній ти зовсім не лежи. Витирають кришку парти

Щоб урок минув не марно, схиляються на столи

Треба сісти рівно, гарно. Випрямляються. Руки попереду

Не скекочи на уроках руками «теленькання» язиком

Як папуга чи сорока. Машуть руками, ніби птах

^ 6.Визначення правил техніки безпеки та гігієни праці.

-У вас на столах лежать пам′ятки техніки безпеки при виконанні робіт на уроках праці.Давайте разом їх прочитаємо.

Учні вголос читають пам′ятки правил техніки безпеки на уроках праці.

  • Застосовуй інструмент тільки за своїм призначенням, не працюй несправним інструментом.

  • Не вмикай електроприлади без дозволу вчителя.

  • Не розміщуй пальці рук проти ріжучої частини інструменту.

  • Передавай іструмент з гострими кінцями ручкою від себе.

  • Не клади інструмент з гострими кінцями на край стола.

  • Не змітай рукою, не здувай обрізки, стружки з робочого стола.На парті повинна стояти коробка для відходів.

  • Під час роботи з клеєм, пластиліном користуйся картонною підкладною дощечкою, для витирання рук використовуй серветку.

  • Після закінчення роботи прибери своє місце.

^ 7. Закріплення вивченого.

Дидактична гра «Піжмурки».

Діти граються в парах.Один розкладає інструменти на парті, а другий повинен відгадати, якого не вистачає.

^ 8.Підсумок уроку.

-Чи могли б люди жити, якби не працювали?

-Які професії вам відомі?

-Чи є найважливіша професія серед них?

-Що ви вмієте робити?

-Чим ми будемо займатися на уроках трудового навчання?

^ Урок 2

Тема. Обгортання підручників у папір.

Мета. Навчити обгортати підручники та книги папером для кращого їх збереження; розвивати дрібну моторику рук, вміння згинати папір; виховувати працелюбність, старанність, шанобливе ставлення до книжок.

Обладнання. Підручники, папір для обгортання, ножиці, фломастери, лінійка, простий олівець.

Хід уроку.
^ 1.Організація класу.

2Підготовка робочих місць.

3.Повідомлення теми та мети уроку.

-Хочете дізнатися про що піде мова на уроці- відгадайте загадку:

Хочеш плавать в океані, побувать на глибині,

Десь у джунглях. Чи саванні, чи в космічній вишині.

Бути пильним слідопитом в хащах вікових-

всі шляхи тобі відкрито на сторінках... книг.

-Сьогодні на уроці ви навчитеся обгортати підручники.

^ 4.Розгляд зразка виробу.

-Скажіть, навіщо потрібні підручники? Чи необхідно їх берегти?

-Чи зможе щось інше замінити їх?

-Давайте пригадаємо з минулого року, чи добре збереглися ваші підручники? Чому? А якби вони не були обгорнуті?

-Давайте добре роздивимося наші книжки.Якої вони форми? Які частини підручників ми будемо обгортати?Які матеріали та інструменти вам для цього потрібні?

^ 5.Технологія виконання виробу.

  • Візьміть папір для обгортання.Розкладіть його на парті, покладіть на нього підручник.

  • Прокресліть на папері лінії так, щоб 10 см паперу виходили за обкладинки книжки з обох боків.Виріжте по цих лініях.

  • Тепер покладіть книгу на один бік, обкладинка повинна бути розгорненою.Обгорніть її з усіх боків.

  • Теж саме зробіть з іншим боком обкладинки книги.

  • Обгорніть таким чином усі ваші книжки.

6.Фізкультхвилинка.

«Петрик-помічник»

Петрик вишню обкопав з дідом у садочку.

Петрик з татом поливав моркву й огірочки.

З мамою весь двір підмів і сміття заніс у рів.

А з бабусею індика на ніч у хлівець закликав.

Петрик до роботи звик –він у мами і бабусі,

Він у тата і дідуся щонайперший помічник.

^ 7.Повторення правил техніки безпеки та гігієни праці.

Учні вголос читають пам′ятки правил техніки безпеки на уроках праці.

8.Самостійне виконання виробу.

Під час виконання виробу вчитель проводить поточний інструктаж.

9.Виставка та оцінювання робіт.

^ 10.Підсумок уроку.

-Який вид роботи ви сьогодні виконували?

-Навіщо потрібно обгортати підручники?

-Як ними слід користуватися?
Урок 3

Тема. Створення осінніх композицій з природних матеріалів: квітів, листя, трав, гілок, моху, овочів.

Мета. Ознайомити з природним матеріалом, видами виробів, які можна з нього виконувати; навчити виготовляти композиції з осінніх квітів, овочів, листя, плодів, композиційно правильно їх поєднуючи; розвивати спосотережливість, увагу, фантазію, творче мислення; виховувати естетичні смаки, любов до природи.

Обладнання. Осінні різнобарвні овочі, фрукти, квіти, листя, мох, плоди, гілки, трава, картон, пластилін, ножиці, зразок композиції, ілюстрації композицій, букетів, натюрмортів, поробок.

Хід уроку.
^ 1.Організація класу.

2Підготовка робочих місць.

3.Повідомлення теми та мети уроку.

-Скажіть, яка зараз пора року? А чим знатна осінь? Що красивого вона зобіть з природою? Чи подобається вам дивитися на осінню природу?Що найбільше привертає вашу увагу восени?

-Сьогодні ви навчитеся виготовляти композиції з осіннього природного матеріалу, використовуючи власну фантазію.

^ 4.Розгляд зразка виробу.

-Подивіться на ці композиції та ілюстрації.Які природні матеріали тут використано? Як складено квіти у букеті? Чи правильно підібрано кольори? Пригадайте уроки малювання минулого року, як називаються композиції, на яких зображено овочі та фрукти?Тоді ми їх малювали, а сьогодні будемо по-спарвжньому створювати.запам′ятайте правило: слід у композиції використовувати не більше трьох кольорів, тоді вона не буде рябою та пістрявою.можна поєднувати квіти та овочі, листя та фрукти, взагалі творити так, як вам підказує ваша фантазія.але композиція повинна бути чарівною, красивою.Ретельно вибирайте місця розташування елементів композицій, щоб їх було добое видно. Не набирайте багато предметів, нехай їх буде мало, але вони будуть гарно поєднуватися між собою.

^ 5.Технологія виконання виробу.

  • Для композиції з квітів візьміть картон, нанесіть на нього пластилін товстим шаром і втикайте квіти у нього.Можна використати вазу, а можна розкласти короткі квіти на картонці.

  • Для композиції з овочів та фруктів беріть тільки картон і розкладайте їх, як вам подобається.

  • Для створення поробок вам також знадобиться пластилін та картонна основа.

  • Включайте свою фантазію та творіть.

6.Фізкультхвилинка.

«Сонце»

Встало вранці сонце ясне, зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися. За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,сонечко розвеселяти.

От уже й розвеселили.

Нумо всі, нумо всі, потанцюємо в росі!

^ 7.Повторення правил техніки безпеки та гігієни праці.

Учні вголос читають пам′ятки правил техніки безпеки на уроках праці.

8.Самостійне виконання виробу.

Під час виконання виробу вчитель проводить поточний інструктаж.

9.Виставка та оцінювання робіт.

^ 10.Підсумок уроку.

-Який вид роботи ви сьогодні виконували?

-З яким матеріалом ви працювали?

-Чи сподобалися вам ваші роботи?

-Який настрій виникає, коли на них дивишся?
^ Урок 4

Тема. Збирання гербарію та насіння рослин для роботи на уроках праці.

Мета. Ознайомити з видами листяних та хвойних дерев, кущів, трав, їх навами; навчити відрізняти дерева за формою листя, заготовити матеріал для уроків праці; формувати спостережливість, вміння аналізувати якості предметів; розвивати увагу, пам′ять, мислення, мовлення; виховувати любов до природи, шанобливе та бережливе до неї ставлення.

Обладнання. Картонні коробки для листя, плодів, квітів,насіння, ножиці, таблиця правил поведінки на природі.

Вид уроку. Практична робота з елементами екскурсії.

Хід уроку.
^ 1.Організація класу.

2.Повідомлення теми та мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми будемо гуляти по парку, але не просто так. Я вам розповім про різні дерева, кущі, трави та квіти, що нас оточують, а ще ви навчитеся відрізняти дерева за формою їх листя.

^ 4.Вихід у парк.Правила поведінки на природі.

-Перед екскурсією давайте повторимо правила поведінки на природі.

Робота з таблицею «Будь природі другом».

-Що не можна робити, коли гуляєш в лісі, парку, гаю?Чому?

-Що дозволяється робити?

-Давайте пошикуємося парами та вийдемо у парк.

^ 5.Практична робота з розповіддю вчителя.

-Діти , ви будете збирати різноманітне осіннє листя, квіти, трави для нашого гербарію, а я розповідатиму все, що знаю про ці рослини.

Вчитель розповідає учням легенди про калину, барвінок, вербу,історію сторічний дубів Кочетка, лікувальні властивості ромашки, календули, шипшини, чудові властивості плодових дерев та кущів, цілющих трав, народні звичаї, пов′язані з цими рослинами, історію створення шкільного парку.Показує та описує листя, квіти, насіння різних видів дерев.

^ 6.Закріплення знань.

-Давайте пограємо у гру «Яке рослина загубила?» Я показую листок, траву, насіння або квітку, а ви називаєте її назву.

7. Підсумок уроку.

-Який вид роботи ви виконували на уроці?

-Про які рослини ви сьогодні дізналися?

-Які легенди, звичаї, пов′язані з рослинами, запам′ятали?

-Які ви запам′ятали лікувальні рослини?

-Які знамениті рослини ростуть у Кочетку? Чим вони знатні?

^ Сільськогосподарська праця

Урок 5

Тема. Ознайомлення з професіями, пов'язаними з вирощуванням рослин, інструменти та результати праці людей.Огляд навчально-дослідної ділянки.

Мета. Ознайомити з професіями, що пов′язані з вирощуванням рослин (квітникарка,флористка, овочівниця, садівник), інструментами та результатами праці людей цих професій;оглянути навчальну ділянку та визначити необхідний обсяг робіт, для підготовки ґгунту до зими; формувати пізнавальні інтереси до різних професій; розвивати спостережливість, увагу; виховувати працелюбність.

Обладнання. Ілюстрації людей таких професій, як квітникарка, садівник, овочівниця, флорист, інструментів та результатів їх праці; навчально-дослідна ділянка.

Хід уроку.
^ 1.Організація класу.

2.Повідомлення теми та мети уроку.

-Відгадайте загадки та дізнаєтесь про що піде мова на сьогоднішньому уроці:

Золоте вбрання скидає, біле одягає й на зелене міняє. ^ Сад.

На одній галявині зібралися друзі: гарбуз, горох, огірок та картопля. Город.

Світить колір, наче зірка, пломеніє все кругом

І таких створінь чудесних не знайдеш в світі другом.

Та як сонечко яскраве,

Ця мов жар вогнем горить,

А оці - подує вітер-

Все навколо задзвенить. Квіти.

-Правильно, сьогодні ми будемо розмовляти про сад, город та квіти, а також про професії людей, які їх вирощують.А ще я вам покажу земельну ділянку нашого класу, за якою ми будемо доглядати протягом року.

^ 3.Розповідь вчителя про професії..

-Подивіться на ці ілюстрації, хто на них зображений?Якою роботою зайняті ці люди? А може хтось з вас знає, як називаються ці професії?Якими інструментами користуються люди у своїй роботі?Роздивіться та назовіть їх. До якого виду праці така робота відноситься: до фізичної, розумової чи художньої? Як ви гадаєте, чи важка ця праця? А чи необхідно поважати людей, що виконують її?Чи повинні ми бережливо та економно ставитися до того, що створили руки цих людей?

^ 4.Огляд навчально-дослідної ділянки.

-Давайте вийдемо на двір і роздивимося ділянку території школи, що віддали нашому класу для земельних робіт. Скажіть, які роботи можна виконувати на землі? А які для цього потрібні інструменти? Що можна вирощувати на ділянці? Пригадайте, що роблять люди на своїх городахЮ садах, полях восени? А що зможемо виконати ми на своїй ділянці? Як підготувати землю до весіннього висіву насіння квітів? Слід прокопати її, щоб вимерзли коріння бур′янів, шкідники та ґрунт «надихався» повітрям.Чи потрібно загрібати землю граблями? Які рослини ми можемо висадити у землю під зиму, щоб навесні вони першими розквітли?

^ 5.Повторення правил техніки безпеки та гігієни праці.

Учні визначають правила техніки безпеки при роботі з садовими інструментами.

  • Не розмахуй інструментами при роботі з землею.

  • Не кидайся землею-можна попасти в очі іншому.

  • Копаючи лопатою – не поспішай, наступай на неї обережно.Тримай відстань між собоою і товаришем – можеш його зачепити лопатою.

  • Працюєш з сапкою – обережно, не порань ноги!

^ 8.Самостійне виконання робіт на ділянці.

Під час виконання виробу вчитель проводить поточний інструктаж.

9.Підсумок уроку.

-Який вид роботи ви виконували на уроці?

-Про які професії ви сьогодні дізналися?

-Як слід копати землю восени?

-Які правила безпеки при роботі на землі ви запам′ятали?
Урок 6

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема уроку
Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Загальні правила безпеки...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху
Приймати рішення І відповідати за наслідки – ознака дорослої людини. Звичайно, ви вмієте це робити, але у питаннях вибору майбутньої...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconУрок 7 кл. Тема: “Різноманітність земноводних. Значення земноводних...
Тема: Різноманітність земноводних. Значення земноводних у природі та житті людини. Охорона земноводних

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconУрок тема. Значення вищих спорових рос­лин у природі та в житті людини
Мета: розглянути значення вищих спорових рослин у житті люди­ни та в природі; розвивати вмін­ня учнів працювати з додаткови­ми джерелами...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема : Різноманітність павукоподібних та їх значення в екосистемах....
Мета: Ознайомити учнів із різними видами павукоподібних, визначити особливості будови та процеси життєдіяльності різних рядів павукоподібних;...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема: р І зноман І тн І сть голонас І нних рослин, значення у природі та в житті людини. Мета
Мета: Ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності голонасінних рослин на прикладі класу хвойних їхньою роллю...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема: Значення голонасінних у природі та в житті людини
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; розкрити роль цих рослин у природі та господарській діяльності...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця icon5-6 класи
Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Ор­ганізація робочого місця

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця iconТема: Відділ Папоротеподібні, їхня різноманітність І значення в природі та житті людини
Мета. Сформувати в учнів знання про особливості будови папоротеподібних І процесів життєдіяльності, їхню роль у природі пі житті...

Урок 1 Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Професії людей. Правила організації робочого місця icon5 клас
Організація робочого місця у шкільній майстерні. Загальні правила безпеки життєдіяльності у навчальних майстернях

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
abv.bibl.com.ua
Головна сторінка