Виховна година Культура поведінки




Скачати 67.06 Kb.
НазваВиховна година Культура поведінки
Дата конвертації30.04.2013
Розмір67.06 Kb.
ТипДокументы
abv.bibl.com.ua > Культура > Документы
Виховна година

Культура поведінки

Мета: повторити і закріпити відомі правила поведінки, вивчити ще невідомі правила, показати красу культурної поведінки і непривабливість безкультур'я, виховувати необхідність культурної поведінки.

Форма: практичне заняття.

Обладнання: «автобус», «театр» (міні-декорації).

Вчитель. Культура поведінки людини — важливе вираження її духовного багатства, уміння спілкуватися з людьми.

Правила поведінки людини в суспільстві складалися упродовж багатьох віків.

Часто про вихованість людини судять за її манерами. Проте не лише зовнішні атрибути відрізня¬ють виховану людину.

Які ж риси притаманні вихо¬ваній людині? Освіченість, про¬фесіоналізм, висока духовність, порядність, інтелігентність. Існу¬ють критерії, на яких базується етикет і які регулюють зовнішні форми поведінки людини. Це честь, совість, порядність — якості, якими потрібно дорожи¬ти так само, як ми дорожимо здо¬ров'ям. Без них немає людини у високому розумінні цього слова.

Хороші манери формують оправу дорогоцінних граней душі, серед яких тактовність, делі¬катність, чесність, благородство.

Важлива риса вихованих лю¬дей — скромність. Скромна лю¬дина самокритична і вимоглива до себе, не переоцінює власні мож¬ливості. Вона не прагне виділи¬тися зовні, не буде голосно роз¬мовляти в автобусі, не стане хва¬литися своїми заслугами.

Багато молодих людей вважа¬ють, що повагу, ввічливість, так¬товність не обов'язково проявляти до своїх батьків.

«Повага — це застава (кор¬дон), яка охороняє батька й матір, стільки ж і дитину; перших вона рятує від смутку, останню — від докорів совісті», — зауважував Бальзак.

А тепер кілька слів про звич¬ки. Вони мають велике значення для людини, адже це та «цегла», з якої складається її життя, спосо¬би досягнення нею своєї мети, манера спілкування з іншими людьми — словом, усе те, що ви¬значає долю людини.

Звички поділяються на ко¬рисні і шкідливі. Наприклад, гігієнічні (вмивання, ранкова гімнастика тощо) чи моральні (ввічливість, дисципліна, уважність тощо) — корисні звич¬ки. А ось куріння, пияцтво, нар¬команія — шкідливі.

У багатьох людей через відсутність звички вчасно робити те, що потрібно, формуються такі риси характеру, як легковажність, упертість у вчинках.

Завдання батьків, школи, гро¬мадськості — виробляти корисні позитивні звички у підлітків.

Ось і сьогодні, на виховній годині, ми поговоримо про деякі правила культури поведінки. Але це не означає, що із сьогодніш¬нього заняття ви вийдете повністю культурними, вихованими людь¬ми. Культури поведінки людина вчиться протягом усього життя.

Правила вітання, історію та приклади, де і як вітаються; ми вже вивчали. Сьогодні проаналі¬зуємо деякі ситуації:

а) вдома;

б) на вулиці;

в) у транспорті;

г) в театрі.

Ситуація перша

Розкажіть про вашу поведінку вдома, з батьками: постіль, ран¬ковий туалет, сніданок, посуд, домашнє господарство тощо.

(Розповіді учнів аналізуємо ра¬зом, указуючи на неправильні чи некрасиві вчинки.)

Ситуація друга

Як поводитися на вулиці

1. Перед тим, як вийти на ву¬лицю, подивись у дзеркало — чи все гаразд у твоєму костюмі.

2. Зустрівши знайомих, вітай¬ся першим.

3. Вітаючись зі старшими, пер¬шим руки не подавай. Почекай, поки це зроблять вони.

4. Вітаючись, зніми кашкет або капелюх і не одягай, поки не потиснеш руки.

5. Подаючи руку, зніми з неї рукавичку.

6. Якщо назустріч іде старший за тебе або дівчинка — дай дорогу.

7. Якщо поруч послизнувся перехожий — підтримай його під руку. Якщо він упав — допоможи підвестися.

8. Сідаючи в трамвай або ав¬тобус, пропусти першим у двері свого супутника або супутницю. Якщо підійде дідусь, бабуся або жінка з маленькою дитиною — пропусти їх уперед.
9. Бажаючи звернути на що- небудь увагу свого супутника, не показуй пальцем — зумій показа¬ти поглядом.

10. Переходь вулицю тільки в місцях, позначених знаком пере¬ходу.

11. Переходячи вулицю, поди¬вися спочатку ліворуч — чи не рухається на тебе транспорт. Дійшовши до середини, подивися праворуч — чи не загрожує звідти небезпека.

12. Не перебігай вулицю перед транспортом, що рухається. По¬чекай, поки він зупиниться або проїде.

13. Якщо на перехресті є світлофор, переходь вулицю лише на зелене світло.

14. Автомобілі, автобуси, тро¬лейбуси, що стоять, обходь тільки ззаду, трамвай — тільки спереду.

Тепер розглянемо конкретні ситуації.

1. На вулиці ви зустріли зна¬йомого. Якими будуть ваші дії?

2. Якої сторони потрібно три¬матися, якщо немає тротуару?

3. Як обійти людей, якщо ви поспішаєте?

4. Де і як потрібно переходити вулицю?

Ситуація третя

І от від свого будинку ви діста¬лися до автобусної зупинки.

1. Якою буде ваша поведінка на зупинці до приходу автобуса чи іншого транспортного засобу?

2. Під'їхав ваш автобус. По¬кажіть, як ви будете заходити в ав¬тобус.

3. В автобусі було вільне місце, ви сіли, але на одній із зупинок увійшла ваша однокласниця (од¬нокласник, учитель, незнайома людина). Якими будуть ваші дії?

4. Правила виходу з автобуса. (Чоловік виходить першим і до¬помагає вийти жінці.)

Нарешті ви прийшли до школи.

1. Ви зустрілися з товаришем.

2. Повз вас проходить учитель, який не викладає у вашому класі.

3. Ви проходите повз учителів, один із яких не викладає у вашо¬му класі.

4. Розпочався урок, до класу заходить учитель.

5. Ви хочете дати відповідь на запитання вчителя.

6. Вам потрібно вийти з класу.

Ситуація четверта

У вихідний день ви пішли в кінотеатр, хлопчик і дівчинка за¬ходять до зали.

1. Хто повинен заходити пер¬шим?

2. Покажіть, як ви будете про¬ходити до свого місця, якщо воно у середині ряду, а крайні місця уже зайняті. (Чоловік іде пер¬шим.)

3. Чи потрібно коментувати події на екрані?

4. Ви запізнилися до початку. Якими будуть ваші дії?

Вчитель. А тепер послухайте, як правильно поводитися в гро¬мадських місцях.

1. Коли буваєш у театрі, кіно, читальні, музеї, на виставці, лекції, пам'ятай, що ти тут не сам. Поряд із тобою — твої товариші. Поводься так, щоб не заважати їм.

2. Приходь у театр своєчасно. Адже всі актори, музиканти, ка¬пельдинери, працівники сцени прийшли заздалегідь. Вони подба¬ли про те, щоб тобі не довелося чекати початку. Будь чемний щодо них і не запізнюйся теж.

3. Краще прийди до театру на 10—15 хвилин до початку, щоб не поспішаючи роздягтися, поправи¬ти зачіску, купити і прочитати програму, знайти своє місце.

4. Номерок від пальта сховай у кишеню. Якщо будеш крутити його в руках, упустиш під час дії, а то й загубиш у темряві.

5. Пробираючись до свого місця, проходь уздовж ряду облич¬чям до тих, хто сидить. Якщо прий¬шов із дівчинкою, дай їй пройти поперед себе і сісти першою.

6. Коли ти вже сів, а повз тебе хто-небудь проходить, підведись і дай дорогу.

7. Сідай на те місце, яке по¬значене на квитку. Якщо твоє місце виявиться зайнятим і його не схочуть звільняти, не заводь суперечки, попроси чергового з'я¬сувати непорозуміння.

8. Під час дії не розмовляй. Поділитися думками з товаришем зможеш під час антракту.

9. Не постукуй ногою в такт музиці — це заважає слухати су¬сідам.

10. Не аплодуй під час дії, до¬чекайся кінця вистави.

11. Не кричи після кінця дії «біс». Це слово означає, що ти просиш артистів повторити ще раз. «Біс» кричать на концерті, де можна повторити арію або танок, а не на виставах.

12. Не їж під час дії, потерпи до антракту.

13. В антракті також не мчи галопом до буфету, а пробираю¬чись до прилавка, не розштовхуй присутніх. Адже ти прийшов до театру не ласувати, а дивитися виставу.

14. Якщо тобі дали гроші на цукерки або тістечко, запроси в буфет свою супутницю.
15. В антракті розмовляй тихо, так, щоб чув тільки твій співроз¬мовник. Будь скромним — не ду¬май, що всіх цікавить саме твоя думка про виставу, картину, лек¬цію.

16. Не піднімайся з місця, доки не опустять завісу. Часто останні слова п'єси — найважливіші.

17. Не поспішай у гардероб за своїм одягом. Скільки б не було в театрі людей, усі встигнуть одяг¬тися за 15 хвилин.

18. Сидячи в читальні, не роз¬мовляй із сусідами навіть пошеп¬ки. Цим ти заважаєш читати не тільки їм, а й іншим читачам.

19. Пам'ятай про те, що після тебе цю саму книгу чита¬тимуть сотні твоїх товаришів. Не загинай сторінок, не бруд¬ни їх пальцями, не пиши нічо¬го на полях. Хай після тебе книга залишається такою ж чи¬стою, як була.

20. Оглядаючи музей або вис¬тавку, не чіпай руками виставлені предмети. Уяви, на що вони пе¬ретворяться, коли кожен із тисяч відвідувачів торкатиметься їх.
Підсумкове слово вчителя .

Сьогодні ми проаналізували ті правила культури поведінки, з якими зустрічаємося кожної хви¬лини. Але це дуже мала частка науки про культуру, і хочеться, щоб ви намагалися бути вихова¬ними людьми: не соромилися піднести важку сумку незнайомій вам жінці чи портфель своїй од-нокласниці; поступитися місцем бабусі чи дівчинці, вміли спілку¬ватися з оточуючими. Світ так улаштований, що з кожним ро¬ком людей стає все більше на де¬кілька мільйонів, звичайно, і не¬культурних тахож. Але нам потрібні люди виховані і порядні, а тим, хто не знає правил хоро¬шої поведінки, не місце серед нас.

(Учень зачитує «Пам 'ятку».)

Виховуй у собі звичку завжди пам'ятати про тих, хто оточує тебе:

— не проштовхуйся у натовпі, допомагаючи собі ліктями;

— затуляй роте рукою, коли кашляєш або чхаєш;

— не забувай сказати «будь лас¬ка», коли про щось просиш, і по¬дякувати за будь-яку найнезнач- нішу послугу;

— допоможи літнш людині донести важку сумку;

— переведи через вулицю сліпого або бабусю;

— якщо в компанії що-небудь розігрують або ділять — старайся підійти останнім;

— навіть у розмові або грі зав¬жди допомагай слабшому, засту¬пайся за нього.

Ці вчинки, на перший погляд, не такі вже й значні, але саме з таких ось дрібниць і формується характер людини.

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Виховна година Культура поведінки iconУ 6 класі Година спілкування
Мета: Уточнити розуміння учнями поняття «культура поведінки»; закріпити навики культурної поведінки вдома, в школі, в громадських...

Виховна година Культура поведінки iconЦикл бесід по культурі поведінки
Культура поведінки: ідемо до театку (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо)”

Виховна година Культура поведінки iconВиховання культури поведінки у дітей
Культура поведінки – це почуття високої людської гідності, яке визначає поведінку людини в різних умовах: у дитсадку, вдома, на вулиці,...

Виховна година Культура поведінки iconВиховна година
Обладнання: умовний мікрофон; два іграшкових телефони; аркуші; зашифровані прислів’я

Виховна година Культура поведінки iconЗ використання відео програми «Дорожні знаки» Класний керівник Ємець...

Виховна година Культура поведінки iconВиховна година
Формування звичок здорового способу життя. Шкідливий вплив тютюнопаління І вживання алкоголю на здоров'я дитини

Виховна година Культура поведінки iconВиховна година на тему
Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та...

Виховна година Культура поведінки iconЕлекторальна культура як фактор електоральної поведінки
Особливо це актуально в період виборів. Адже електоральна культура безпосередньо пов’язана із загальною політичною культурою суспільства...

Виховна година Культура поведінки iconВиховна година на тему
Часто вдома чи у школі можна почути: «Треба дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити»

Виховна година Культура поведінки iconПрограма для допоміжної школи виховна робота
Розділ ІІ. Формування особистісних якостей та культури поведінки учнів

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2013
звернутися до адміністрації
abv.bibl.com.ua
Головна сторінка